Przyczyny częstego przekrwienia oczu

Przekrwione oczy powinny być dla nas wyraźnym sygnałem ostrzegawczym, że z naszymi oczami dzieje się coś niepokojącego. Szczególnie, gdy ten stan się przedłuża, a nasze oczy dalej są czerwone. O czym to może świadczyć i jakie są najczęstsze przyczyny przekrwionych oczu? Pierwszą i najprostszą przyczyną jest po prostu podrażnienie oka.

Może to być spowodowane chociażby nadmiernym tarciem oka i powieki, czy też podrażnieniem oka przez kurz czy wiatr. Wówczas naczynka szybko się uwidaczniają, a oczy stają się zaczerwienione. Przekrwione oczy to także domena alergii.

Łączy się to także z kichaniem czy wysypką – charakterystycznymi objawami alergii. Najczęściej następuje to w związku z kontaktem z alergicznymi substancjami, takimi jak na przykład pyłek traw czy zwierzęca sierść. Może to być jednak także sygnał ostrzegający nas przed poważną chorobą.

Mogą to być zarówno choroby rogówki, powieki, jak i twardówki. Przekrwione oczy to także jeden z objawów zabójczej dla oczu jaskry, dlatego też zmiany naszych naczyń krwionośnych w oku powinniśmy regularnie i bacznie obserwować. Przekrwione oczy mogą wiązać się także z wysuszonymi i zmęczonymi oczami, gdy chociażby zbyt długo wpatrywaliśmy się w monitor komputera czy telewizora, lub też na zewnątrz są trudne warunki atmosferyczne, takie jak silny wiatr czy mróz.

Jednocześnie przekrwione oczy wcale nie muszą wiązać się z samymi oczami i problemami ze wzrokiem. Równie dobrze może to być następstwo infekcji, zmęczenia czy też bólu gardła. Warto mieć to na uwadze, gdy szukamy przyczyn przekrwionych oczu.