Jakie mogą być przyczyny bólu oczu?

Ból oczu zawsze powinien być dla nas znakiem ostrzegawczym, że z naszym wzrokiem może dziać się coś złego. Szczególnie, gdy ból jest przewlekły i dokuczliwy. Jakie są najczęstsze przyczyny bólu oczu? Bardzo popularne jest ciało obce w oku. Oznacza to, że po prostu coś nam wpadło do oka – może to być na przykład malutka muszka, która już wywołuje uczucie dyskomfortu. Można spróbować wypchnąć ją z oka za pomocą czystej chusteczki higienicznej.

Nie można usuwać jednak przedmiotów, które wpadły nam do oka, na przykład opiłki mechanicznej – tutaj najlepiej skonsultować się już z lekarzem specjalistą. Ból oka może być związany również z zapaleniem spojówek. Najczęściej tego typu infekcje wywoływane są przez różnego rodzaju bakterie. Jak leczyć spojówki? Najczęściej przy pomocy kropli lub maści, a także odpoczynku – dajmy naszym oczom chwilę odsapnąć od soczewek czy też pracy przy monitorze. Ból oka może być także objawem poważnego schorzenia, za jakie uważana jest jaskra.

Powodowana jest ona przez zamknięcie kąta przesączania – wówczas ciecz wodnista jest zablokowana i nie ma ujścia, a w gałce ocznej rośnie ciśnienie. Może mieć to zgubny wpływ na siatkówkę oka, jak i uszkodzić nerw wzrokowy. Dlatego jaskrę trzeba leczyć okulistycznie. Pamiętajmy jednak, że w przypadku oczu nie ma co bawić się w domorosłego lekarza. Jeśli ból będzie się utrzymywał, to należy skontaktować się z okulistą i w ten sposób szukać pomocy.

Nieleczone choroby oczu mogą doprowadzić nawet do utraty wzroku!.

Next Post

Czy każda wada wzroku kwalifikuje się do operacji?

śr Paź 26 , 2016
Wada wzroku – to brzmi strasznie. Jeszcze straszniejsze jest to, że w zasadzie większość z nas zmaga się z jakąś wadą, bez względu na to, czy to krótkowzroczność czy astygmatyzm